Polityka prywatności DPS SYSTEMS SP. Z O.O.
Mając na względzie bezpieczeństwo Państwa danych osobowych opracowano niniejszą politykę prywatności. Ochrona danych osobowych oraz wszelkich przetwarzanych czy też wytwarzanych informacji jest priorytetem DPS Systems Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa, Polska. Prowadzimy działalność na wielu płaszczyznach, a nasze narzędzia i oprogramowanie wykorzystywane są do obsługi licznych procesów, przedsiębiorstw i podmiotów. Dokładamy starań, aby świadczone przez nas usługi były na najwyższym poziomie. Mamy poczucie szczególnej odpowiedzialności za bezpieczeństwo danych osobowych, przetwarzanych przez nas w związku z prowadzoną działalnością. Naszym nadrzędnym celem jest spełnienie obowiązku informacyjnego w zakresie związanym z przetwarzaniem danych osobowych na najwyższym poziomie i zgodnie z aktualnymi regulacjami, tj. Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2019 poz. 1781) oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). W niniejszej polityce informujemy o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach zbierania i wykorzystywania danych osobowych, a także o prawach podmiotów danych.
Co rozumiemy przez dane osobowe i ich przetwarzanie?
Dane osobowe to wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania żyjącej osoby fizycznej. Poszczególne informacje, które w połączeniu ze sobą mogą prowadzić do zidentyfikowania tożsamości danej osoby, także stanowią dane osobowe. Poprzez przetwarzanie danych osobowych rozumiemy wykonywanie wszelkich czynności na danych osobowych, niezależnie od tego, czy są wykonywane w sposób zautomatyzowany czy też nie (np. zbieranie, przechowywanie, utrwalanie, porządkowanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie).
Kiedy niniejsza polityka prywatności ma zastosowanie?
Niniejsza polityka prywatności ma zastosowanie w każdym przypadku, w którym administratorem otrzymanych, zebranych, przekazanych, powierzonych danych osobowych jest DPS Systems Sp. z o.o.. Dotyczy to wszystkich przypadków, w których DPS Systems Sp. z o.o. przetwarza dane osobowe pozyskane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, jak i przypadków, w których dane osobowe pozyskała z innych źródeł. DPS Systems Sp. z o.o. realizuje swoje obowiązki informacyjne zgodnie z zawartymi w art. 13 i art. 14 RODO wymogami.
Kto jest administratorem Państwa danych osobowych?
DPS Systems Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0000669606, o kapitale zakładowym (kapitale wpłaconym w całości) w wysokości 902.000,00 PLN, NIP 5213772901, REGON 366844674. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w DPS Systems Sp. z o.o., e-mail: iod@dps-systems.pl, tel.: 22 339 64 00.
Jakie dane przetwarzamy?
Szanowni Państwo, przetwarzamy dane, które nam podajecie lub udostępniacie w historii przeglądania naszej strony internetowej w ramach korzystania z niej oraz realizacji naszych usług na Państwa rzecz. Prowadzimy też zautomatyzowaną analizę Państwa aktywności na naszych stronach internetowych. Dane osobowe, które zbieramy, podają Państwo dobrowolnie, lecz są one niezbędne do świadczenia naszych usług, takich jak zapytań realizowanych przy pomocy formularza kontaktowego, realizacji newslettera oraz realizacji zamówień w ramach naszego sklepu internetowego. Zbieramy tylko te dane, które są niezbędne do realizacji i świadczenia usług zawartych w formularzach udostępnionych na naszych stronach w następującym zakresie:
- dane kontaktowe i teleadresowe (takie jak adres zamieszkania, adres korespondencyjny, numery telefonów, czy adres poczty elektronicznej);
- dane finansowe, w tym dane dotyczące realizowanych transakcji (np. dane dotyczące transakcji finansowych);
- dane techniczne i dotyczące wyszukiwania na stronie internetowej, które mogą być danymi osobowymi (np. adresy IP, czy identyfikatory plików cookie, dane dotyczące historii przeglądania, itp.).
Jaki jest cel przetwarzania podawanych przez Państwa danych osobowych oraz podstawa prawna wraz z uzasadnieniem?
- Zawarcie i wykonanie umowy z klientem lub kontrahentem – art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO
Przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających, w związku z działaniami podjętymi w celu zawarcia umowy lub jej realizacji kontaktuje się w uzasadnionym celu z pracownikami/współpracownikami klientów i kontrahentów.
- Rozpatrywanie skarg i reklamacji – art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO:
Po terminie upływu rękojmi lub rozliczeniu reklamacji. Administrator w związku z rozpatrywaniem reklamacji kontaktuje się w uzasadnionym celu z pracownikami/współpracownikami klientów.
- Dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami prawnymi – art. 6 ust. 1 lit. lit. f RODO
Przez czas trwania postępowań w zakresie dochodzonych roszczeń, tj. do czasu ich prawomocnego zakończenia, a w przypadku postępowań egzekucyjnych do czasu ostatecznego zaspokojenia dochodzonych roszczeń. Administrator w związku z dochodzeniem roszczeń lub obrony przed roszczeniami prawnymi w uzasadnionym celu może przetwarzać dane pracowników/współpracowników klientów lub kontrahentów.
- Archiwizowanie dokumentów, tj. umów i dokumentów rozliczeniowych – art. 6 ust. 1 lit. c RODO:
Przez okresy wskazane przepisami prawa, a jeżeli co do określonych dokumentów nie są one wskazane, przez czas, kiedy ich przechowywanie mieści w ramach prawnie uzasadnionego celu administratora regulowanego czasem możliwego dochodzenia roszczeń.
- Prowadzenie statystyk – art. 6 ust. 1 lit. f RODO:
Do czasu prowadzenia innej, wskazanej w niniejszej tabeli operacji przetwarzania. Nie przechowujemy danych osobowych wyłączne dla celów statystycznych. Posiadanie informacji o statystykach prowadzonych przez Administratora działań pozwala na usprawnienie prowadzonej działalności.
- Prowadzenie działań marketingowych bez wykorzystania środków komunikacji elektronicznej – art. 6 ust. 1 lit. f RODO:
Do czasu wniesienia sprzeciwu, tj. okazania nam w dowolny sposób, że nie chcą Państwo pozostawać z nami w kontakcie i otrzymywać informacji o podejmowanych przez nas działaniach. Prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność.
- Prowadzenie działań marketingowych z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej – art. 6 ust. 1 lit. a RODO:
Działania te ze względu na inne obowiązujące przepisy, w szczególności ustawę prawo telekomunikacyjne i ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną, prowadzone są na podstawie posiadanych zgód. Do czasu lub wycofania zgody, tj. okazania nam w dowolny sposób, że nie chcą Państwo pozostawać z nami w kontakcie i otrzymywać informacji o podejmowanych przez nas działaniach, a po jej odwołaniu na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych spoczywających na DPS Systems Sp. z o.o. i związanych z nimi roszczeniami. Prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność z wykorzystaniem adresów e-mail i numerów telefonów.
Jak długo przetwarzamy dane osobowe? Jakie są kryteria ustalania takich okresów?
Okres przetwarzania danych osobowych zależy od celów, dla których zostały one zebrane oraz przepisów prawa nakładających na DPS Systems Sp. z o.o. określone obowiązki prawne w tym zakresie oraz w przypadku udzielenia zgody aż do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań zainicjowanych z Państwa strony ograniczających wyrażoną wcześniej zgodę.
DPS Systems Sp. z o.o. przetwarza dane przez okres, który jest niezbędny dla realizacji celów przetwarzania. Przykładowo DPS Systems Sp. z o.o. przechowuje dane w zakresie realizacji zawartej umowy do czasu zakończenia jej realizacji, a następnie w prawnie uzasadnionym interesie dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa. Przepisy te mogą dotyczyć w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych (rachunkowych, podatkowych) dotyczących umowy, obowiązku przechowywania wynikającego z przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, przepisów wypełnianiu międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz przepisów o automatycznej wymianie informacji podatkowych z innymi państwami.
W przypadku prowadzenia postępowań sądowych lub pozasądowych okresy przechowywania danych mogą ulec wydłużeniu, np. z uwagi na przerwanie lub zawieszenie okresu przedawnienia roszczeń.
Należy pamiętać, że dane mogą być przetwarzane/przechowywane oddzielnie z uwagi na stosowne cele lub podstawy prawne przetwarzania (np. odwołanie zgody na przetwarzanie danych w celu marketingu podmiotów trzecich nie spowoduje, że DPS Systems Sp. z o.o. przestanie przetwarzać dane ze względu na inne cele wynikające z uwarunkowań prawnych).
Jakie prawa Państwu przysługują jako podmiotom danych osobowych?
Zgodnie z obowiązującymi przepisami przysługują Państwu następujące prawa w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez inne podmioty z Grupy DPS Systems Sp. z o.o., a także zaufanych partnerów:
- prawo dostępu do swoich danych, w tym uzyskania kopii danych;
- prawo żądania sprostowania danych;
- prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym);
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego ochrony danych osobowych, jakim jest w Polsce Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych – https://www.uodo.gov.pl/pl (w razie uwag lub wątpliwości zachęcamy do wcześniejszego kontaktu z nami);
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
- prawo sprzeciwu (sprzeciw wobec przetwarzania, sprzeciw wobec marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, sprzeciw uzasadniony wobec przetwarzania danych w uzasadnionym interesie administratora).
Jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możecie Państwo dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
- prawo do wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Jeżeli Państwa dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w celu realizacji umowy (niezbędne w celu świadczenia usługi);
- prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora swoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego w celu przesłania danych innemu administratorowi.
W celu realizacji powyższych praw należy skontaktować się z nami w zakładce Kontakt i wypełnić stosowny formularz, wysłać korespondencję na adres DPS Systems Sp. z o.o..
W przypadku żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, poinformujemy odbiorców tych danych, którym ujawniono dane osobowe, chyba że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać niewspółmiernie dużego wysiłku, a także na Twoje żądanie dotyczące Twoich danych poinformujemy Cię o tych odbiorcach.
Komu udostępniamy dane?
Państwa dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe w imieniu administratora, m.in. spółkom w ramach GRUPY DPS Systems Sp. z o.o., dostawcom usług IT, agencjom marketingowym. Podmioty te przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z jego wytycznymi. W takich przypadkach wymagane jest od podmiotów trzecich zachowanie poufności i bezpieczeństwa informacji oraz weryfikowane jest, czy zapewniają one odpowiednie środki ochrony danych osobowych.
Lista podmiotów wchodzących w skład Grupy kapitałowej DPS:
- DPS Systems Sp. z.o.o.
- DPS Software Sp. z o.o.
- NTR Beteiligungs-GmbH
- DPS Business Solutions GmbH
- Datatronic Software AG
- SolidVision s.r.o.
- Sellmore Gesellschaft für Vertriebsentwicklung GmbH
- SolidCAM CZ
- Solidcon, s.r.o
- DPS Software CZ s.r.o.
- TOP TECH s.r.o.
Państwa dane mogą być również udostępniane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązującego prawa np. organom ścigania. W zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa możemy także udostępniać Państwa dane instytucjom zajmującym się windykacją należności i obrotem wierzytelnościami.
Przetwarzanie odbywa się na podstawie dobrowolnej zgody przez zaufane podmioty Państwa danych osobowych, które udostępniane są w historii przeglądania strony i sklepu internetowego, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę aktywności na stronie internetowej w tym na umieszczanie znaczników internetowych, w tym cookies) na Państwa urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, ww. dane mogą być udostępniane naszym zaufanym partnerom.
Lista zaufanych parterów:
- Google Analytics (więcej informacji oraz dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics: tools.google.com);
- Facebook (więcej informacji na stronie: www.facebook.com);
- GetResponse (więcej informacji na stronie: www.getresponse.com)
Przetwarzanie danych w plikach cookies
W ograniczonym zakresie możemy zbierać dane osobowe automatycznie za pośrednictwem plików cookies znajdujących się na naszej stronie internetowej. Cookies to małe pliki tekstowe zapisywane na komputerze użytkownika lub innym urządzeniu mobilnym w czasie korzystania przez niego z serwisów internetowych. Pliki te służą m.in. korzystaniu z różnych funkcji przewidzianych na danej stronie internetowej lub potwierdzeniu, że dany użytkownik widział określone treści z danej witryny internetowej. Wśród plików cookies wyróżnić możne te, które są niezbędne do działania serwisu DPS Systems Sp. z o.o.. Należące do tej kategorii pliki cookies wykorzystywane są, aby zapewnić:
- utrzymanie sesji użytkownika;
- zapisanie stanu sesji użytkownika;
- umożliwienie autoryzacji z wykorzystaniem Serwisu logowania;
- zapisanie informacji pozwalającej na anonimowe zalogowanie użytkownika;
- zapisanie informacji niezbędnych do działania koszyka internetowego w przypadku zakupów internetowych poprzez sklep internetowy DPS Systems Sp. z o.o.;
- monitoring dostępności usług.
Kolejna kategoria plików cookies to pliki, które nie są niezbędne do korzystania z serwisu, ale ułatwiają korzystanie z niego. Wykorzystuje się je, aby umożliwić:
- przywrócenie ostatnio odwiedzanego widoku przy następnym zalogowaniu do produktu;
- zapamiętanie wyboru użytkownika w kwestii zaprzestania wyświetlania wybranego komunikatu lub wyświetlenia go określoną liczbę razy;
- przywrócenie sesji użytkownika;
- zapamiętanie ostatnio wybranej kategorii w produkcie;
- sprawdzenie czy zapis do plików cookies funkcjonuje prawidłowo;
- automatyczne zalogowania do produktu (opcja „zapamiętaj mnie”);
- dopasowanie zawartości produktów do preferencji użytkowników;
- ustawienie preferowanego języka, waluty, rozmiaru czcionki i innych właściwości ułatwiających pracę z aplikacją;
- przywrócenie ostatniego wyniku wyszukiwania w produkcie;
- wyświetlenie ostatnio przeglądanych produktów w sklepie internetowym;
- wyświetlenie ostatnio wybranego parametru sortowania.
DPS Systems Sp. z o.o. korzysta też z usług podmiotów trzecich, których lista stale się zmienia, a które wykorzystują pliki cookies w następujących celach:
- monitorowanie ruchu na naszej stronie WWW;
- zbieranie anonimowych, zbiorczych statystyk, które pozwalają nam zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony WWW i umożliwiają nam ciągłe doskonalenie naszych produktów;
- ustalanie liczby anonimowych użytkowników naszej stron WWW. Potrzebne do analizy korzystania z serwisów DPS Systems Sp. z o.o.;
- kontrolowanie jak często pokazywana jest użytkownikom wybrana treść;
- kontrolowanie jak często użytkownicy wybierają daną usługę;
- badanie zapisów na newslettery;
- wykorzystanie systemu personalizowanych rekomendacji dla e-commerce;
- wykorzystanie narzędzia do komunikacji;
- integracja z portalem społecznościowym;
- płatności internetowe.
Zawartości pochodzące od zewnętrznych dostawców mogą zawierać pliki cookies innych podmiotów. W związku z powyższym zaleca się, aby użytkownik zapoznał się z zasadami wykorzystywania plików cookies do obsługi witryn internetowych przez dostawców zewnętrznych.
Użytkownik może zarządzać plikami cookies wykorzystywanymi przez DPS Systems Sp. z o.o. lub przez zewnętrznych dostawców, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Dalsze informacje na ten temat znajdują się w dokumencie „Jak zarządzać plikami cookies?”. DPS Systems Sp. z o.o. informuje, że odrzucenie plików cookies może skutkować nieprawidłowym działaniem naszych serwisów lub w niektórych przypadkach, uniemożliwieniem korzystania z produktów.
Niniejsza Polityka została opublikowana dnia: 08.05.2024 r.