Jak skutecznie zarządzać sklepem internetowym? - DPS Systems
Ciasteczka

Wykorzystujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie jak również dostarczenia użytkownikowi spersonalizowanych treści marketingowych oraz reklam. Dowiedz się więcej

E-commerce

Jak skutecznie zarządzać sklepem internetowym?

Sukces na rynku e-commerce wiąże się nie tylko z szeroką ofertą produktową i dobrze stargetowanymi reklamami. Jednym z jego czynników składowych jest również sprawne zarządzanie sklepem internetowym. W tym najlepiej wspomogą nas odpowiednio dobrane narzędzia informatyczne.

E-commerce rynkiem przyszłości?

Każdego dnia setki tysięcy osób robi zakupy przez internet. Książki, muzyka, filmy, odzież, a nawet artykuły spożywcze to tylko czubek góry lodowej możliwości zakupowych. Dzięki rozwojowi branży handlu elektronicznego jesteśmy w stanie zamówić do własnego domu niemalże wszystko. W tym również rzeczy niedostępne jeszcze kilka lat temu – elementy wyposażenia wnętrz, materiały budowlane i wykończeniowe, a nawet… samochody.

Jak rozwija się rynek e-commerce?

Zgodnie z danymi dostarczanymi przez Geniusa w ramach corocznego badania rynku e-commerce w Polsce, już ponad 70% Polaków przynajmniej raz w życiu dokonała zakupu online. I trend ten z każdym kolejnym rokiem ulega wzrostowi. Zakupy internetowe są modne, a dzięki stałemu rozwojowi technologii, ich znaczenie regularnie rośnie. Łatwiejsze sposoby płatności, bezpieczeństwo transakcji, dostosowanie sklepów internetowych do wymagań urządzeń mobilnych – branża robi wszystko, aby sprawnie dopasować się do potrzeb współczesnego konsumenta.

Jednak w ostatecznym rozrachunku nie liczy się tylko to, co widzi klient (front-end). Dla rozwoju biznesu e-commerce ważne jest również to, w jaki sposób nim zarządzamy. Dlatego w tym celu powinniśmy wyposażyć się w odpowiednie, dopasowane do potrzeb narzędzia.

Zarządzanie sklepem internetowym przy pomocy systemów ERP

Nawet najpiękniejszy sklep internetowy nie utrzyma się długo na rynku, jeśli będzie świadczył zbyt niską jakość obsługi. Ta zaś w znacznej mierze nie zależy tylko od szaty graficznej, szerokiej oferty czy nowinek technologicznych służących kupującym, lecz od narzędzi dedykowanych zarządzaniu sprzedażą w sklepie.

Najpopularniejszym rozwiązaniem, stosowanym przez zdecydowaną większość dużych biznesów e-commerce, jest system ERP. System tej klasy pozwala na sprawowanie kontroli nad każdym aspektem firmy – od sprzedaży, poprzez stany magazynowe, księgowość, HR, a skończywszy na działaniach marketingowych. Jedną z zalet systemów ERP jest ich modułowa budowa, dzięki której możliwe staje się dopasowanie pod potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa. Innym, ważnym czynnikiem, mającym wpływ na wybór takich rozwiązań, jest scentralizowana baza danych, dzięki której każdy pracownik ma dostęp do potrzebnych mu informacji.

Chcąc skutecznie zarządzać sklepem internetowym, powinniśmy wdrożyć w nim odpowiedni system ERP. Wśród wielu dostępnych na rynku, szczególną uwagę warto zwrócić na oprogramowanie enova365. Co da nam integracja sklepu z enova365? Oba te systemy ERP mają szereg opcji dopasowanych do specyfiki handlu internetowego, dzięki czemu jesteśmy w stanie przy ich pomocy skutecznie zarządzać sprzedażą.

Dobrze zarządzany sklep internetowy to biznes, w którym wszystkie niezbędne informacje znajdują się w jednym miejscu. Dlatego oprócz wdrożenia samego systemu ERP musimy zintegrować go ze sklepem, aby możliwe było obustronne przesyłanie danych.

Integracja sklepu z systemem ERP

Integracja sklepu internetowego z systemem ERP to kluczowa kwestia w sprawnym zarządzaniu jego rozwojem. Przeprowadzona w odpowiedni sposób, zapewnia szereg możliwości, m.in.:

  • Regularną aktualizację stanów magazynowych w sklepie zgodnie z danymi pobieranymi z systemu ERP
  • Przesyłanie zamówień do systemu ERP w celu ich realizacji przez pracowników
  • Automatyczne zmiany statusów zamówień w sklepie na podstawie zmian statusów w ERP
  • Generowanie w systemie ERP dokumentów sprzedażowych (faktury i paragony), a także zarządzanie korektami
  • Synchronizowanie informacji produktowych między sklepem a systemem ERP

W jaki sposób zintegrować sklep z systemem ERP? Najprostszą drogą jest skorzystanie z gotowych rozwiązań, m.in. narzędzia DPS ERP+. Integracja sklepu z DPS ERP+ pozwala skutecznie zarządzać informacjami oraz dokumentami wymienianymi między sklepem a ERP. Zapewnia to porządek w procedurach oraz automatyzację wszystkich powtarzalnych procesów.

Z punktu widzenia pracownika sklepu możliwe jest m.in. znacznie szybsze realizowanie poszczególnych zamówień, co daje mu więcej czasu na bieżące sprawy związane z obsługą zapytań, reklamacji lub poszerzaniem oferty produktowej. Ze strony managera – integracja z systemem ERP sklepu internetowego ułatwia i porządkuje procesy sprzedażowe, pozwala wyszukiwać ewentualne wąskie gardła w procedurach, a także usprawnia pracę sklepu i daje możliwość jego rozwoju poprzez skalowanie sprzedaży.

Korzystając z systemów ERP zintegrowanych ze sklepem internetowym, zapewniamy sobie możliwość zautomatyzowania wielu spraw, które bez takiej integracji wykonywaliśmy ręcznie. Warto więc zainwestować w tego typu narzędzia, zwłaszcza gdy myślimy o branży e-commerce na poważnie.

    Integracja ERP z e-commerce

    Skontaktuj się z nami

    Masz pytania? Wypełnij formularz i skontaktuj się z nami!

    Przejdź do kontaktu